سایت حاققیندا

اوشاقلار دؤنیاسینا خوش گلدینیز
لینک لر

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  فرشته های آذربایجان و آدرس melekler.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





یازیچی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 252
بازدید کل : 6387
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آذربایجان چیچکلری
اوشاقلار دؤنیاسی
جمعه 21 مهر 1391برچسب:, :: 16:39 :: یازیچی: زنگیمارلئ       


 

Decamps - نقاش فرانسوی :

 

با قلم می توان چهره زیبای ترک، اندام قدرتمند او، لباس پرزرق و برقش، رفتار ظریف او، خنده پر وقارش و نیز غرش همچون شیر وی را ترسیم نمود.ولی ترسیم اصالت یک ترک غیر ممکن می باشد. این اصالت مانند نور ماه قابل دیدن است ولی قابل ترسیم نیست.



یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, :: 18:33 :: یازیچی: زنگیمارلئ       

                                                    

تاپلئون بناپارت امپراطور فرانسه :

دو مزیّتی که انسانها را قدرتمند می کند مردان جسور و زنان با ناموس است که در راه ملت خود بدون تردید جانشان را فدا  می نمایند. ترکان دارای چنین مزیّتی هستند. آنان را می توان کُشت اما نمی توان مغلوب کرد.

تاسو شاعر ایتالیایی :

ترکان هنگامی که به دشمن حمله می کنند مثل طوفان بی امان و مانند دریای ترسناک هستند. در میان دوست و دشمن بی سلاح مانند باد سحر ملایم و آب دریا براق میمانند. از این باد ملایم و آب براق سوءاستفاده نکن چون آن را به اقیانوس وحشتناک تبدیل کردن برای آنان مثل آب خوردن است. 

ویلیام مارتین شاعر و نویسنده فرانسوی :

در میان تمام ملت ها پاکدامن ، جسور و در دوستی ثابت قدم ترکان را دیدم . اگر به عنوان مهمان به دهکده ای در ترکستان بروید آن وقت مسافرپروری و صمیمیّت را در آنجا دیده و یاد می گیرید. به نظر من نژاد و ملتی که امپراطوری های بزرگی بنا نهاده اند ترکان هستند که در این کار در تاریخ ماهر بوده اند. امپراطوری های هم زمان ترکان همواره به خاطر ارتباطات اجتماعی ، دینی و عدالت از آنها تقدیر کرده اند.

شاری پادشاه سوئیس :

در پولتاوا اسیر روسها می شدم. این برای من مثل مرگ بود. در جلوی نهر بوغ خطر اسارت بیشتر به نظر می رسید. در مقابلم نهری بزرگ ، در پشتم دشمن بی رحم، و بر سرم آفتاب گرم جهنمی بود. آب مرا غرق ، دشمن مرا تکه تکه می کرد و خورشید می خواست از گرما مرا آب بکند. ترکان نجاتم دادند ولی اسیر خود کردند. اما در زندان نبودم هر کاری که می خواستم انجام می دادم. من اسیر شفقت، نزاکت و اصالت شده بودم. در میان این مردم مهربان ، خون گرم و مهمان نواز زندگی کردن چقدر زیباست.



دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 18:21 :: یازیچی: زنگیمارلئ       

 

عزیز اوشاقلار حادیثه لردن قورونما اؤچون بیر نئچه تاپشیریق.  

 

1 - کبریت، چاخماق کیمی ياندیریجی، بیچاق، قايچی کیمی کسیجی آلت ‌لردن اوزاق دايانماليیق.

2 - الکتریک (برق) وسیله لرله اويناماماليیق. 

3 - ماشین گلیب گئدن یئرلرده اؤزوموز، باجی، قارداش و یولداشلاریمیزی قورومالییق.     

4 - ماشین لارین شوشه‌لریندن ساللانماماليیق. 



دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 13:47 :: یازیچی: زنگیمارلئ       

فاطمه زهرا (س) : هر کس عبادت خالص خود را به سوی پروردگار بفرستد، خداوند برترین مصلحت خود را به سوی او می‌فرستد.

علامه جعفری : عومرومون اؤتن ایل لرینه باخاندا چوخ سرعت له کئچدیگینی موشاهیده ائتدیم.

 

بیلگه خاقان: قونشولارینیزین شیرین دیللرینه آلدانمايین. اونلارین شیرین دیللری ایپک کیمی يومشاق،جاناياتیجی دیر.باشقا میلت لر تورک لری ضعیفلتمک اؤچون آرامیزدا قیرغین سالاجاقلار ، چوخ احتیاطلی اولماليیق.

 

حسن ماکوئی ( زنگیمارلئ) : اونلارکی آزادلیق یولوندا آرزو و ایستکلرینی آیاقلارینین آلتیندا قویوب کئچدیلر ، گلجک آیدین گؤنلره مالیکیدیلر.



یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 19:39 :: یازیچی: زنگیمارلئ       

 

  

سیزبیلیرسینیزمی، ياز (بهار) نه واخت گلیر؟

 

عزیز اوشاقلار خالق آراسیندا (ياز- باهار) فروردین آيیندان باشلادیغینی دئيیلیر. تقویمه گؤره باهار فروردین آيینین ایلک گونوندن باشلايیر. ایلک اریين قاردان سونرا نوروزگولو بیترسه، دئمه‌لی باهار گلیب.  

 

باهار ایسه همیشه يازین گئجه گوندوز برابرلیگینده، یعنی فروردین آیی نین بیرینده باشلايیر. يئری گلمیشکن، باهار 92 گون و 21 ساعت داوام ائدیر. بو يايدان قیسا، پايیز و قیشدان اوزوندور!  



صفحه قبل 1 صفحه بعد